W dniu 30 maja, w gmachu Uniwersytetu Radomskiego przy ul. Stasieckiego 54, odbyło się Pierwsze Ogólnomiejskie Spotkanie z Radomską Pieczą Zastępczą, zorganizowane z okazji Dnia Rodzicielstwa Zastępczego. Wydarzenie to miało nie tylko wyjątkowy wymiar społeczny, ale również edukacyjny i symboliczny – pokazując siłę współpracy między instytucjami oraz rosnące zaangażowanie środowiska akademickiego w ważne sprawy społeczne.
Współorganizatorem wydarzenia był Uniwersytet Radomski, a szczególną rolę odegrał Wydział Filologiczno-Pedagogiczny, który od lat kształci przyszłych pedagogów, psychologów i specjalistów pracujących z dziećmi i rodzinami. Wydział ten, angażując się w wydarzenie o takim zasięgu i znaczeniu, potwierdził swoją aktywną obecność w życiu społecznym miasta oraz podkreślił misję kształcenia nie tylko w zakresie wiedzy, ale też empatii, odpowiedzialności i zaangażowania obywatelskiego.
Podczas spotkania odbyły się wystąpienia wybitnych specjalistów, m.in. dr Teresy Jadczak-Szumiło – psycholog i autorytetu w dziedzinie pieczy zastępczej, oraz dr Moniki Bator-Gregorczyk – lekarza, ginekologa i eksperta w dziedzinie leczenia zaburzeń hormonalnych. Głos zabrali także rodzice zastępczy, których opowieści stanowiły najbardziej poruszającą część wydarzenia – pełną autentycznych emocji, poświęcenia i miłości.
W trakcie spotkania wręczono nagrody zwycięzcom konkursu plastycznego „Rodzic na zastępstwo, miłość na zawsze”, organizowanego przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej we współpracy z Zespołem Szkół Plastycznych im. Józefa Brandta w Radomiu.
Wiceprezydent Radomia Marta Michalska-Wilk podkreśliła znaczenie pieczy zastępczej oraz złożyła podziękowania wszystkim rodzinom zastępczym za ich trud, otwartość i miłość, którymi otaczają dzieci potrzebujące pomocy.
Dla Uniwersytetu Radomskiego było to wydarzenie o strategicznym znaczeniu – wzmacniające jego społeczną odpowiedzialność, edukacyjną misję i wizerunek uczelni otwartej na współczesne wyzwania społeczne. Obecność studentów, kadry i przedstawicieli Wydziału Filologiczno-Pedagogicznego stanowiła dowód, że uczelnia nie tylko kształci, ale również współtworzy lokalną wspólnotę opartą na wartościach solidarności i wsparcia.