Jakość kształcenia
Uczelniany System Zapewniania Jakości Kształcenia
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia ma na celu zapewnienie i podnoszenie jakości kształcenia w Uniwersytecie Technologiczno-Humanistycznym im. Kazimierza Pułaskiego w Radomiu. Jest on zgodny ze standardami Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego, Polską Ramą Kwalifikacji (PRK) oraz misją i strategią UTH Radom. Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia zawiera rozwiązania w zakresie monitorowania i doskonalenia jakości kształcenia na wszystkich poziomach i formach studiów prowadzonych w UTH Radom. System funkcjonuje w oparciu o uczelniane, krajowe i międzynarodowe dobre praktyki, zaangażowanie całej wspólnoty akademickiej i świadome współtworzenie kultury jakości: z poszanowaniem wartości i tradycji akademickich, autonomii i specyfiki wydziałów oraz jednostek międzywydziałowych, z uwzględnieniem interesariuszy zewnętrznych.
Zasadniczym celem Uczelnianego Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia w UTH Radom jest budowanie uczelnianej kultury jakości kształcenia oraz wspieranie osiągania wysokiego poziomu jakości kształcenia, w tym w szczególności:
- stałe doskonalenie jakości kształcenia na wszystkich poziomach i formach studiów w celu dostosowania do wymagań otoczenia społeczno-gospodarczego,
- doskonalenie warunków realizacji i jakości procesu dydaktycznego,
- zwiększanie podmiotowości studentów i doktorantów w procesie kształcenia,
- zapewnienie powszechnego dostępu do informacji o procesie kształcenia w UTH Rad.,
- podnoszenie konkurencyjności i atrakcyjności oferty Uczelni na rynku usług szkolnictwa wyższego (regionalnym, krajowym i zagranicznym).
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia obejmuje procedury i rozwiązania w następujących obszarach:
- monitorowanie i przegląd programów studiów,
- zapewnianie właściwego doboru i jakości kadry dydaktycznej,
- ocena procesu nauczania, w szczególności wyników nauczania i osiąganych zakładanych efektów uczenia się oraz zasad oceniania studentów, doktorantów i słuchaczy studiów podyplomowych, oraz jakości zajęć dydaktycznych,
- ocena warunków realizacji zajęć dydaktycznych i środków wsparcia dla studentów i doktorantów,
- ocena umiędzynarodowienia procesu kształcenia,
- informowanie interesariuszy wewnętrznych i zewnętrznych o procesie kształcenia.
Nadzór nad wdrożeniem i doskonaleniem Uczelnianego Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia sprawuje Rektor.
Studenci Uniwersytetu mają możliwość oceny prowadzonych zajęć poprzez wypełnienie ankiety elektronicznej. Ankieta jest dostępna po zalogowaniu na platformę Wirtualna Uczelnia i wybraniu z menu pozycji Ankiety.
Badania ankietowe opinii studentów przeprowadzane są corocznie na wszystkich wydziałach Uniwersytetu. Ich celem jest uzyskanie informacji o poziomie zajęć i przygotowaniu kadry dydaktycznej. Pozyskana wiedza pozwoli na wdrożenie odpowiednich działań służących doskonaleniu jakości kształcenia na UTH Rad.
Wypełnienie ankiety polega na wybraniu odpowiedniej oceny na skali umieszczonej pod pytaniem (2 – nieodpowiednio, 5 – bardzo dobrze). Prosimy o udzielenie przemyślanych i bezstronnych odpowiedzi na postawione pytania.
Zapraszamy wszystkich studentów do wzięcia udziału w badaniu. Zapewniamy, że badania są anonimowe, a wyniki przedstawione będą w postaci zestawień zbiorczych.
Skład Uczelnianego Zespołu ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia UTH Radom – kadencja na rok akademicki 2019/2020
Przewodnicząca Zespołu – Pełnomocnik Rektora ds. Jakości Kształcenia
dr Maria Gagacka
e-mail: m.gagacka@uthrad.pl
Członkowie Uczelnianego Zespołu ds. Jakości Kształcenia
- dr Grażyna Kozuń-Cieślak – Wydziałowy Pełnomocnik ds. Jakości Kształcenia – Wydział Ekonomii i Finansów
- mgr Krzysztof Figura – Wydziałowy Pełnomocnik ds. Jakości Kształcenia – Wydział Filologiczno-Pedagogiczny
- dr hab. Aleksander Lotko prof. UTH Rad. – Wydziałowy Pełnomocnik ds. Jakości Kształcenia – Wydział Inżynierii Chemicznej i Towaroznawstwa
- dr Małgorzata Wojtyniak – Wydziałowy Pełnomocnik ds. Jakości Kształcenia – Wydział Mechaniczny
- mgr Małgorzata Chmielewska – Wydziałowy Pełnomocnik ds. Jakości Kształcenia – Wydział Nauk Medycznych i Nauk o Zdrowiu
- dr Anna Dąbrowska – Wydziałowy Pełnomocnik ds. Jakości Kształcenia – Wydział Prawa i Administracji,
- dr Kazimierz Łyszcz – Wydziałowy Pełnomocnik ds. Jakości Kształcenia – Wydział Sztuki,
- dr inż. Grzegorz Krawczyk – Wydziałowy Pełnomocnik ds. Jakości Kształcenia – Wydział Transportu, Elektrotechniki i Informatyki
- mgr Bożena Wieczorek – przedstawiciel Studium Języków Obcych
- mgr Michał Sulima – przedstawiciel Studium Wychowania Fizycznego
- Albert Mąkosa – przedstawiciel Studentów
- mgr Rafał Czupryn – przedstawiciel Doktorantów
- Statut Uniwersytetu Technologiczno-Humanistycznego im. Kazimierza Pułaskiego w Radomiu – Uchwała Nr 000-5/1/2019 Senatu Uniwersytetu Technologiczno-Humanistycznego im. Kazimierza Pułaskiego w Radomiu z dnia 30 maja 2019 r.
- Regulamin studiów w Uniwersytecie Technologiczno-Humanistycznym w Radomiu – Załącznik do uchwały Nr 000-5/6/2019 Senatu UTH Radom z dnia 30 maja 2019 r.
- Uczelniany system zapewnienia jakości Kształcenia w UTH Radom – Załacznik do uchwały Senatu UTH Radom Nr 000-2/21/2020 z dnia 27 lutego 2020 r. w sprawie uchwalenia Uczelnianego Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia w UTH Radom
- Rektor,
- Prorektor ds. dydaktycznych i studenckich,
- stała Komisja Senacka ds. Kształcenia,
- Pełnomocnik Rektora ds. Jakości Kształcenia,
- Uczelniany Zespół ds. Jakości Kształcenia,
- Wydziałowe struktury Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia:
Dziekan Wydziału,
- Prodziekan,
- Wydziałowy Pełnomocnik ds. Jakości Kształcenia,
- Wydziałowy Zespół ds. Jakości Kształcenia,
- Kierunkowe Komisje ds. Oceny Efektów Uczenia się,
- Rada Programowa,
- struktury Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia w jednostkach międzywydziałowych:
- Przedstawiciel jednostki międzywydziałowej w Uczelnianym Zespole ds. Jakości Kształcenia,
- Zespół ds. Jakości Kształcenia w jednostce międzywydziałowej.
Uczelniany Zespół ds. Jakości Kształcenia podlega Rektorowi oraz pełni wobec niego funkcję doradczą i rekomendacyjną.