Doktorzy honoris causa

prof. dr hab. inż. Tadeusz Kaczorek
Prof. Tadeusz Kaczorek jest wybitnym polskim uczonym o światowym autorytecie w dziedzinie nauk technicznych w dyscyplinach elektrotechnika i automatyka. Działalność naukowa oraz organizacyjna Pana profesora Kaczorka od ponad 60-ciu lat związana jest głównie z Wydziałem Elektrycznym Politechniki Warszawskiej, gdzie pełnił wiele ważnych funkcji oraz zajmował wysokie stanowiska kierownicze. Działalność naukowa koncentruje się wokół teorii sterowania, teorii układów dynamicznych oraz analizy i syntezy wielowymiarowych układów dynamicznych. Należy do grona polskich uczonych, których rezultaty naukowe zostały docenione na całym świecie. Profesor jest również pionierem badań w dziedzinie dodatnich układów dynamicznych jedno- oraz dwuwymiarowych. Jest twórcą uznanej na świecie szkoły naukowej w zakresie teorii sterowania.

prof. dr hab. inż. Jerzy Merkisz
Prof. dr hab. inż. Jerzy Merkisz z Politechniki Poznańskiej, jako pierwszy w historii Uczelni, otrzymał zaszczytny tytuł doktora honoris causa Uniwersytetu Technologiczno-Humanistycznego im. Kazimierza Puławskiego w Radomiu. Uroczystość odbyła się w dniu 17 czerwca 2014 roku w Auli Głównej Uczelni. Promotorem postępowania o nadanie tytułu był prof. dr hab. inż. Sławomir Luft z Wydziału Mechanicznego naszej Uczelni. Prof. Jerzy Merkisz podczas uroczystości wygłosił wykład okolicznościowy pod tytułem “Emisja spalin środków transportu w rzeczywistych warunkach ruchu”. Profesor Jerzy Merkisz jest niekwestionowanym autorytetem krajowym i zagranicznym w zakresie konstrukcji oraz eksploatacji silników spalinowych. Jest naukowcem niezwykłej aktywności i pracowitości, o czym świadczy jego zaangażowanie w pracę wielu stowarzyszeń, gremiów eksperckich, komisji oceniających dorobek i rozwój naukowy członków społeczności akademickiej, a także ośrodków naukowo-badawczych. Jest człowiekiem o wyjątkowej życzliwości, obdarzonym darem umiejętnej współpracy z zespołami ludzkimi oraz integracji tychże zespołów. Jest promotorem wielu prac doktorskich, głównie z zakresu tłokowych silników spalinowych, recenzentem szeregu rozpraw habilitacyjnych, a także recenzentem całokształtu dorobku osób ubiegających się o tytuł naukowy profesora. Jest także promotorem prac inżynierskich i magisterskich.