Projekt FOSTIN – międzynarodowy projekt edukacyjny i dotacja dla WFP 2022-2025

Z przyjemnością informujemy, że
Wydział Filologiczno-Pedagogiczny UTH w Radomiu,
wraz z pozostałymi instytucjami partnerskimi,
w marcu 2022 r. przystąpił
do konkursu w ramach programu Erasmus+
„KA2 – KA220-SCH – Cooperation partnerships in school education”.

Projekt pt.:
„Fostering Students’ Interdisciplinary Competence
 through the Action-Oriented Approach
and Collaborative Online International Learning ”
(FOSTIN),

otrzymał wynik POZYTYWNY.

Całkowity koszt dofinansowania wynosi: 250,000 €

Projekt będzie realizowany od 1 grudnia 2022 r. do 30 listopada 2025 r.

Koordynatorkami projektu na Wydziale Filologiczno-Pedagogicznym będą
dr Agata Buda i dr Iwona Gryz.

Główne cele projektu to:

  • zaprojektowanie wysokiej jakości interdyscyplinarnych materiałów edukacyjnych, które będzie można wykorzystać w ponadnarodowym kontekście edukacyjnym,
  • rozwijanie interdyscyplinarnych kompetencji kluczowych, zarówno nauczycieli
    jak i uczniów, poprzez warsztaty oraz projektowanie materiałów edukacyjnych,
  • włączenie i różnorodność,
  • wspieranie nauczycieli poprzez zapewnienie im gotowych interdyscyplinarnych materiałów edukacyjnych.

Projekt obejmuje działania związane z różnymi aspektami uczenia się interdyscyplinarnego. Należą do nich przygotowanie wysokiej jakości cyfrowych interdyscyplinarnych materiałów edukacyjnych, ich walidacja w unikalnym międzynarodowym otoczeniu COIL, w którym uczniowie i nauczyciele szkół ponadpodstawowych oraz uczelni wyższych podejmą współpracę tworząc wirtualne centrum zasobów, w którym uczniowie i nauczyciele podzielą się swoimi doświadczeniami z interdyscyplinarnego uczenia się.

Głównymi rezultatami projektu będą cztery cyfrowe podręczniki z interdyscyplinarnymi lekcjami, które połączą przedmioty literatura, sztuka i kultura, edukacja obywatelska
i historia. Nowo zaprojektowane materiały zostaną poddane walidacji w ośmiu kohortach COIL w które zaangażowani będą uczniowie i nauczyciele wszystkich instytucji partnerskich. Trzecim ważnym rezultatem będzie zasób wirtualny centrum, w którym uczniowie
i nauczyciele będą wchodzić w interakcje i dzielić się swoją wiedzą.

Partnerzy projektu:

  • Univerzita Konstantina Filozofa, Słowacja, Nitra
  • Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny im. Kazimierza Pułaskiego, Polska, Radom
  • Universitatea Crestina Partium, Rumunia, Oradea
  • Eszterhazy Karoly Katolikus Egyetem, Węgry, Eger
  • Gymnázium Myjava, Słowacja, Myjava
  • Gymnázium Golianova, Słowacja, Nitra
  • University of Badji Mokhtar Annaba, Algieria, Annaba
  • Saurashtra University, India, Rajkot
  • Západočeská univerzita v Plzni, Republika Czeska, Pilzno
  • Evanjelicka Gymnázium Juraja Tranovsekého, Słowacja, Liptovský Mikuláš
  • Gymnazium Andreja Kmeta, Słowacja, Banská Štiavnica

Na czym polega innowacyjność projektu?

    • w wyjątkowy sposób łączy sieć partnerów z różnych środowisk kulturowych
      i edukacyjnych (UE, spoza UE, szkoły średnie, uniwersytety),
    • stwarza wyjątkowe możliwości dla uczniów i nauczycieli doświadczenia interdyscyplinarnego uczenia się w zróżnicowanym kulturowo środowisku edukacyjnym,
    • integruje szeroką wiedzę wszystkich partnerów projektu z nauczaniem interdyscyplinarnym,
    • pozwala wymienić się dobrymi praktykami w jaki sposób rozwija interdyscyplinarne kompetencje uczniów szkół średnich oraz studentów,
    • wybrane tematy w materiałach edukacyjnych będą promować ideę włączenia
      i różnorodności, a także aktywnego obywatelstwa.
wymiana studencka erasmus mazowieckie

Czy wyrażasz zgodę na wykorzystanie plików cookie w zakresie opisanym w polityce bezpieczeństwa

Czy wyrażasz zgodę na wykorzystanie plików cookie w zakresie opisanym w polityce bezpieczeństwa

Czy wyrażasz zgodę na wykorzystanie plików cookie w zakresie opisanym w polityce bezpieczeństwa

Nie
Wróć