Konfiguracja programów pocztowych
Informacje dotyczące hasła do poczty
- Użytkownicy poczty UTH Rad. zobowiązani są do zmiany hasła co 30 dni. Jeżeli użytkownik nie zmienia hasła, ze względów bezpieczeństwa wygasa ono automatycznie o upływie 360 dni.
- Hasło do poczty UTH Rad. można zmienić na stonie www.poczta.uthrad.pl po kliknięciu na link Zmiana hasła (w lewym dolnym rogu ekranu).
- Hasło musi mieć minimum 6 znaków i musi zawierać co najmniej małe litery, wielkie litery, cyfry/znaki specjalne. Nie może zawierać 3 lub więcej następujących po sobie znaków z loginu lub nazwy użytkownika.
Konfiguracja programu pocztowego
Krok 1.
Do konfiguracji programu Outlook z wykorzystaniem protokołu Exchange wykorzystamy narzędzie config365. Możemy go pobrać klikając TUTAJ
Krok 2.
Po pobraniu uruchamiamy plik config365.exe oraz wypełniamy własnymi danymi jak na przykładzie poniżej. Wszystkie pola pod adresem e-mail i hasłem powinny być odznaczone.
Krok 3.
Jeżeli podaliśmy poprawne dane to po chwili od kliknięcia przycisku Configure powinniśmy zobaczyć komunikat o poprawnej konfiguracji konta. Następnie klikamy przycisk Start Outlook. Po uruchomieniu program poprosi nas jeszcze raz o dane logowania. Po wypełnieniu formularza ukaże nam się nasza skrzynka pocztowa.
Konfiguracja dodatkowych kont pocztowych
Jeżeli korzystamy z wielu kont pocztowych możemy dodać dodatkowe konta w następujący sposób.
Krok 1.
Przechodzimy do apletu Poczta znajdującego się w Panelu Sterowania, następnie klikamy w przycisk Pokaż profile…
Krok 2.
Z listy profili wybieramy ten o nazwie odpowiadającej adresowi mailowemu podanemu w programie config365, następnie klikamy Właściwości, a następnie Konta e-mail…
Krok 3.
Klikamy w przycisk Nowy, a następnie w kreatorze dodawania nowego konta wypełniamy formularz danymi do skrzynki pocztowej którą chcielibyśmy dodać i klikamy Dalej
Krok 4.
Po poprawnej konfiguracji ujrzymy taki oto komunikat. Klikamy Zakończ i możemy przejść do korzystania z programu pocztowego.
Konfiguracja profilu w outlook
Przy pierwszym uruchomieniu MS Office Outlook automatycznie uruchamia kreator kont e-mail. Jeśli konfigurator nie pojawi się automatycznie trzeba go wywołać z poziomu Panel sterowania – poczta.
Krok 1.
Klikamy przycisk „Pokaż profile” oraz dodajemy nowy profil przy użyciu przycisku „Dodaj…”
Krok 2.
Klikamy opcję „Ręczna konfiguracja lub obsługa dodatkowych typów serwerów”
Krok 3.
Następnie wybieramy „POP lub IMAP”
Krok 4.
Wypełniamy formularz swoimi danymi jak na przykładzie poniżej, następnie klikamy w przycisk „Więcej ustawień”
Krok 5.
Poszczególne karty wypełniamy jak na zdjęciach poniżej, następnie zatwierdzamy
Krok 6.
Na koniec na liście profili wybieramy nasz nowo utworzony profil jako domyślny
Po ponownym uruchomieniu programu outlook będziemy mieli dostęp do poczty
Krok 1.
Otwieramy program Outlook Express i przechodzimy do menu
Narzędzia -> Konta
Krok 2.
W następnym oknie dodajemy nowe konto poprzez
Dodaj -> Poczta
Krok 3.
Pojawia się okno Kreator połączeń internetowych, w którym podajmy nasze dane i po poprawnym wypełnieniu pól klikamy zakończ:
Krok 4.
Następnie wybieramy nasze konto outlook.office365 i przechodzimy do Właściwości:
Krok 5.
Następnie wybieramy zakładkę Zaawansowane i zmieniamy dane dla Poczta wychodząca oraz poczta przychodząca jak w obrazku poniżej,po wszystkim klikamy Zastosuj a następnie klikamy na OK:
Krok 6.
W zakładce Serwery zaznaczamy opcje Serwer wymaga uwierzytelniania, następnie klikalmy Ustawienia i wybieramy Użyj tych samych ustawień co mój serwer poczty przychodzącej :
Krok 7.
Na koniec wybieramy swoje konto i pobieramy nasze wiadomości z serwera poprzez kliknięcie wyślij i odbierz wszystkie z paska narzędzi:
Krok 1.
Uruchamiamy kreatora dodawania konta pocztowego.
Przechodzimy do ustawień programu Thunderbird, a następnie wybieramy opcję Dodaj konfigurację konta pocztowego…
Krok 2.
Wypełniamy pola swoimi danymi wg wzoru i klikamy Kontynuuj
Krok 3.
Klikamy przycisk Konfiguracja zaawansowana i wprowadzamy ustawienia jak na przykładzie, następnie klikamy w przycisk Gotowe
Krok 4.
Przechodzimy do głównego okna programu Mozilla Thunderbird i w lewym górnym rogu należy kliknąć przycisk „Pobierz”. Jeżeli program zacznie pobierać wiadomości to skrzynka pocztowa została skonfigurowana poprawnie